Kladdkaka-muffins

image171
För en stund sen gjorde jag muffins som är som en blandning av kladdkaka och muffins. Dom är riktigt goda enligt mig och beroende framkallande...
  Att vara nyttig går ju sådär alltså :P

Lägger in receptet ifall ni blir sugna när ni ser bilden och känner att ni måste baka egna.

"Kladdkaka-muffins" ca 15 st
Ugnstemp: 200°

- 100g margarin eller smör
- 2 ägg
- 2½ dl socker
- 1½ tsk vaniljsocker
- 1 krm salt
- 4 msk kakao
- 2 dl vetemjöl
- ½ tsk bakpulver

► Ställ veckade pappersformar i en långpanna eller på en plåt.
► Smält matfettet och låt det svalna.
► Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt sedan de övriga ingredienserna. Blanda tillsist i matfettet.
► Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än en fjärdedel.
► Grädda mitt i ugnen ca 10 min.

Kommentarer
Postat av: Fridelii

Gaah vad gott! Jag bakade oxå muffins i veckan fast med blåbär, och ja, de är ganska beroendeframkallande!! Söt blogg!

2008-03-27 @ 14:51:42
URL: http://fridelii.blogg.se
Postat av: Linda

Fridelii: Åhh blåbärsmuffins, det var längesen. Men det är också asgott, måste nog göra det när dom här är slut :P

2008-03-27 @ 15:01:38
URL: http://piece.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast synlig för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0